Els documents administratius. Exemple



Aquesta entrada consisteix en elegir un dels documents que integren el Manual de documents i llenguatge administratius publicat l'any 2009 per la Universitat Jaume I, explicar-ne els elements, la funció i preparar un exemple propi.

És difícil elegir un únic document perquè tots són interessants i útils en la vida administrativa de la universitat. Potser pel seu caràcter festiu i excepcional, en aquesta ocasió vaig a dedicar l'entrada del blog a la invitació.

La invitació és un document de la categoria de les convocatòries, junt amb la citació i la convocatòria de reunió. Contràriament al que s'estableix en el manual, en l'actualitat les invitacions tendeixen a fer-se en format electrònic per qüestions de sostenibilitat i estalvi de recursos.

La lògica marca que els temps verbals emprats en aquest document siguen el present d'indicatu i el futur. La persona utilitzada sol ser la tercera degut a la formalitat d'aquesta convocatòria.

L'estructura consta de quatre parts:
  • La capçalera amb identificació de qui emet la invitació amb la imatge corporativa de la institució.
  • La identificació de qui convida, amb el nom complet i càrrec.
  • El cos, amb la fórmula d'invitació, identificació de l'acte a què convida i detalls.
  • Datació de la invitació.
  • Informació ocasional: confirmació de l'assistència, personalitats que assistiran, si hi ha codi de vestimenta, etc.

No s'ha de posar fórmula de salutació, de comiat, ni signatura. Heus ací un exemple.



Comentarios

Entradas populares de este blog

Redactar un correo en castellano o en valenciano. Diferencias importantes.

Brand charts. Rankings make the world go round

CAC. Los tópicos sobre los españoles aplicados a los negocios.