Els documents administratius. Exemple
Aquesta entrada consisteix en elegir un dels documents que integren el Manual de documents i llenguatge administratius publicat l'any 2009 per la Universitat Jaume I, explicar-ne els elements, la funció i preparar un exemple propi.
És difícil elegir un únic document perquè tots són interessants i útils en la vida administrativa de la universitat. Potser pel seu caràcter festiu i excepcional, en aquesta ocasió vaig a dedicar l'entrada del blog a la invitació.
La invitació és un document de la categoria de les convocatòries, junt amb la citació i la convocatòria de reunió. Contràriament al que s'estableix en el manual, en l'actualitat les invitacions tendeixen a fer-se en format electrònic per qüestions de sostenibilitat i estalvi de recursos.
La lògica marca que els temps verbals emprats en aquest document siguen el present d'indicatu i el futur. La persona utilitzada sol ser la tercera degut a la formalitat d'aquesta convocatòria.
L'estructura consta de quatre parts:
- La capçalera amb identificació de qui emet la invitació amb la imatge corporativa de la institució.
- La identificació de qui convida, amb el nom complet i càrrec.
- El cos, amb la fórmula d'invitació, identificació de l'acte a què convida i detalls.
- Datació de la invitació.
- Informació ocasional: confirmació de l'assistència, personalitats que assistiran, si hi ha codi de vestimenta, etc.
Comentarios
Publicar un comentario